«جهش تولید»
«جهش تولید»
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گلشن، هادی سلامی، مدیرکل فرودگاههای خراسان جنوبی در حاشیه افتتاح نخستین هنرستان هوانوردی استان، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 94 درصد تأخیر پروازهای خراسان جنوبی، ناشی از پروازهای مبدأ به فرودگاههای بیرجند و طبس است که به سیستم پروازی استان منتقل میشود که تأخیرها بیشتر به دلیل فرسوده بودن ناوگان هوایی است.
وی فرسودگی ناوگان هواپیمایی را امری فراگیر دانست و افزود: این مشکل فقط مربوط به خراسان جنوبی نیست؛ یکی از دلایل فرسودگی ناوگان هوایی کمبود قطعه به دلیل تحریمهای استکبار جهانی علیه ایران است که صنعت حمل و نقل هوایی کشور را با مشکل مواجه کرده است.
سلامی افزود: متوسط عمر هواپیماهای کشور حدود 15 تا 20 سال است و حتی هواپیماهایی مربوط به بیش از 30 سال پیش، در کشور در حال استفاده است که مشکلات زیادی را در پی دارد.
وی به درخواست خرید 150 فروند هواپیمای ایرباس و بوئینگ ایران اشاره و خاطرنشان کرد: مذاکره اولیه خریداری این هواپیماها توسط سازمان هواپیمایی انجام شده و پیگیر هستیم تا از مجموع هواپیماهای خریداری شده، دو فروند در خراسان جنوبی بیس شود، به این معنی که هواپیماها شب در استان باشد تا صبح زود و بعد از ظهرها بتواند پروازهای استان را تکمیل کند.
مدیرکل فرودگاههای خراسان جنوبی ادامه داد: در حال حاضر چند فروند هواپیما توسط کشور خریداری و وارد شده اما هنوز تعداد هواپیماها به اندازهای نیست که بتوان سهم استان را دریافت کرد و منتظر ورود سایر هواپیماها به کشور هستیم؛ خراسان جنوبی هماکنون در اولویت نخست دریافت هواپیماهای خریداری شده قرار دارد؛ بیس بودن پرواز در استان نیازمند نیروی متخصص است که برای تأمین آن در حال رایزنی هستیم.
وی یادآور شد: در حال حاضر در خراسان جنوبی 30 پرواز رفت و برگشت هفتگی به مقصد تهران، مشهد، کربلا و عربستان انجام میشود که پرواز به عربستان فعلاً تعطیل است؛ همچنین تلاشهایی توسط بخش خصوصی برای انجام پرواز کیش در مرکز استان در حال انجام است.
بیرجند بهعنوان سومین شهر ایران در سال 1312 هجری شمسی دارای فرودگاه شد.
انتهای خبر/
نظر شما دربارهی این مطلب